Den här e-tjänsten använder du för att skapa anställningsavtal som godkänns av chef och signeras av arbetstagare. Observera att den här e-tjänsten endast hanterar anställningsavtal för timavlönade anställningar som förvaltningarnas bemanningsgrupper hanterar.
När du fyllt i e-tjänsten skapas ett ärende och en process där ansvarig chef samt arbetstagaren behöver godkänna anställningen digitalt.
- Du skapar grunden för anställningsavtalet i den här e-tjänsten.
- När du är klar skickas ärendet automatiskt vidare till chef som godkänner innehållet.
- När chef godkänt avtalet skickas ärendet automatiskt vidare till arbetstagaren som signerar avtalet digitalt.
När båda parter godkänt kan processen slutföras av administratören, vilket skapar ett digitalt anställningsavtal och registreringsunderlag (båda i pdf-format). Du kommer få ett mejl när det är dags att göra det.
Anställningsavtalet måste administratören ladda ner och skicka till arbetstagaren (på valfritt sätt). Om administratören inte kan registrera anställningen själv i Heroma så behöver registreringsunderlaget laddas ner och skickas till Löneservice för hantering (förslagsvis via mejl).
E-tjänsten består av 4 sidor, varav en sammanfattningssida. Det finns ifyllnadsinformation på varje sida som stöd för dig som använder e-tjänsten.
Vid synpunkter/frågor
För synpunkter på eller problem med e-tjänsten får du gärna kontakta HR-direkt.
Vid frågor om hur e-tjänsten ska fyllas i hänvisas i första hand till HR på förvaltningen.